CRM voor dierenartsen

Geplaatst op

Elk soort bedrijf in elke branche heeft te maken met bedrijfssoftware en een vorm van klanten. Praktijken van dierenartsen zijn hier geen uitzondering op. Nu is het voor dierenartsen wel bijzonder, want de klanten die hier komen, zijn baasjes van huisdieren. Dat betekent tegelijkertijd dat er patiënten zijn.

De situatie voor dierenartsen

Omdat dieren niet kunnen vertellen wanneer zij zich niet goed voelen, maar de eigenaren op regelmatige basis hun huisdieren laten onderzoeken. Nu kan het zijn dat een eigenaar het vergeet om een controle uit te laten voeren. Gelukkig is er voor een dierenarts de mogelijkheid om met CRM-software een notificatie sturen voor de maandelijkse of jaarlijkse controle.

Door de wereldwijde digitale transformatie met betrekking tot software is er steeds meer mogelijk om als dierenarts betere zorg te bieden en betere communicatie te hebben met klanten. Wij gaan dieper in op wat CRM precies is en wat de voordelen zijn.

Klantrelatiebeheer

“Wat betekent de CRM afkorting?” vraagt u zich wellicht af. CRM staat voor ‘Customer Relationship Management’, wat in het Nederlands klantrelatiebeheer. Klantrelatiebeheer wordt ingezet om de interacties met huidige en toekomstige klanten te verbeteren. CRM-software wordt vaak hierbij ingezet. CRM-software is een tool waarmee u de klantrelaties mee kunt beheren.

Een CRM-systeem functioneert als een centrale database waarin u alle informatie van uw klanten inzet. Hierin kunnen ook patiëntendossiers in worden verwerkt. Zo heeft u altijd alle informatie bij de hand.

Wat zijn nu de voordelen van CRM?

Zoals eerder beschreven heeft u met een CRM-systeem alle gegevens van uw klanten altijd bij de hand en is deze informatie gemakkelijker te vinden. U hoeft niet meer alle informatie te bewaren in mappen. CRM-systemen beschikken over een zoekfunctie, waardoor u kunt zoeken op keywords en sneller bent bij het juiste resultaat. Het alternatief is analoge dataopslag, maar hierdoor kost het veel tijd en moeite om belangrijke informatie te zoeken.

Automatisch contact

U kunt met een CRM-systeem automatisch contact opzetten. Als een huisdier een operatie heeft gehad en regelmatige controle moet krijgen, dan kan u in het CRM-systeem een automatisch bericht opstellen voor een controleafspraak. Zo vergeet u en de klant niet dat er een afspraak gemaakt moet worden. En als er een afspraak wordt gemaakt, dan komt het automatisch in het systeem terecht.

Wettelijk conforme werkwijze

Daarnaast zorgt een CRM-systeem automatisch voor een werkwijze conform de wet met betrekking tot het verwerken van klantgegevens. Zo hoeft u zich niet zorgen te maken dat u niet voldoet aan de AVG.

Een leverancier van CRM-software

Bent u opzoek naar een CRM systeem en wilt u liever een bekender systeem? Dan kunt u kijken naar het systeem Microsoft Dynamics van Pulse Business Solutions.

Pulse maakt servicebedrijven toekomstbestendig en dat doen ze door door bedrijfsprocessen te optimaliseren en te ondersteunen met software op basis van het Microsoft Dynamics 365 platform.

Over ons

Het is onze missie om je op de hoogte te houden over de Boskat (en ander katten en hun verzorging).

Contactgegevens

Via info @ boskatblad.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden